Kracht en zelfvertrouwen in effectieve webteksten…

Webtekst van Oostra is zorgvuldig gekozen inhoud, vakkundig verteld op een aansprekende toon. Die  toon moet niet alleen passen bij jou en je bedrijf of website, maar moet ook je lezer aanspreken en vertrouwen geven. Ik zoek bij het schrijven van je teksten daarom altijd naar de toon en stijl die jouw merk authentiek, geloofwaardig en aantrekkelijk maken. Een beetje bravoure, zelfspot of humor… Het laat zien dat je de lezer niet voor lief neemt. Dat je niet op de automatische piloot je boodschap afratelt, maar meent wat je zegt. Je webtekst krijgt zo een eigen gezicht, gaat natuurlijker lopen en straalt kracht en zelfvertrouwen uit.

Kracht en zelfvertrouwen in effectieve webteksten, zoals deze:

zoals deze:

Provast.

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

VERTALEN NAAR ENGELS

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg met grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen mij het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de webteksten, ook in het Engels.

Klant: Provast Bureau: George&Harrison

Provast.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

VERTALEN NAAR ENGELS

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg van grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen mij het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de webteksten, ook in het Engels.

Klant: Provast Bureau: George&Harrison

studio bert govers.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Studio bert govers (pas op: nooit met hoofdletters schrijven!) zoekt een frisse toon voor zijn webteksten, passend bij het snelle, oorspronkelijke design van de nieuwe website. Dat betekent vooral: wegblijven bij de platgetrapte clichés waar gelijksoortige sites zich van bedienen. “En als je dan jargon moet gebruiken, maak er dan een grapje van.”

“De invalshoek van Oostra was vanaf de eerste letter spot-on. Zijn cliché-loze teksten hebben mijn studio karakter gegeven. En hij werkt ook nog eens snel.”

Bert Govers

Founder, studio bert govers

Blickfänger.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Ik werk al een paar jaar erg prettig samen met de mensen van Blickfänger. Meestal gaat het dan om teksten voor de voice-over onder een van hun films. Nu kloppen ze aan voor de teksten van hun eigen site die ook qua vormgeving volledig op de schop gaat. Ze zoeken een andere toon die dichter bij hun filosofie en cultuur ligt: minder serieus en meer uitgaand van de eigen kracht. Leuker dus.

Klant: Blickfänger

“Oostra voelt altijd de juiste tone of voice aan, komt met verrassende invalshoeken en denkt mee in beeld en taal.

Wouter Kooken

Creative Director, Blickfänger

Blickfänger.

 TONE OF VOICE

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Ik werk al een paar jaar erg prettig samen met de mensen van Blickfänger. Meestal gaat het dan om teksten voor de voice-over onder een van hun films. Nu kloppen ze aan voor de teksten van hun eigen site die ook qua vormgeving volledig op de schop gaat. Ze zoeken een andere toon die dichter bij hun filosofie en cultuur ligt: minder serieus en meer uitgaand van de eigen kracht. Leuker dus.

Klant: Blickfänger

“Oostra voelt altijd de juiste tone of voice aan, komt met verrassende invalshoeken en denkt mee in beeld en taal.

Wouter Kooken

Creative Director, Blickfänger

Onel.

(HER)SCHRIJVEN WEBTEKSTEN

Onel Window Dressing helpt particulieren en bedrijven bij hun keuze, de aanschaf en de installatie van raambekleding. Bij monde van creatief bureau Baldadig vragen ze mij de teksten voor hun nieuwe website te schrijven. ‘Fris, sfeervol en vooral: less is more’ luidde de briefing. Zo hoor ik het graag!

Klant: Onel Bureau: Baldadig

Onel.

 TONE OF VOICE

Onel Window Dressing helpt particulieren en bedrijven bij hun keuze, de aanschaf en de installatie van raambekleding. Bij monde van creatief bureau Baldadig vragen ze mij de teksten voor hun nieuwe website te schrijven. ‘Fris, sfeervol en vooral: less is more’ luidde de briefing. Zo hoor ik het graag!

Klant: Onel Bureau: Baldadig

Contact?

Zoek je een tekstschrijver die niet alleen je site volbabbelt maar ook echt met je meedenkt over hoe we de lezer zoveel mogelijk helpen te vinden wat hij of zij zoekt? Met aantrekkelijke, heldere teksten die uitnodigen, verleiden, informeren of overtuigen? Die seo, zoekwoordfrequentie en page ranking niet bovengeschikt maakt aan de leesbaarheid en bruikbaarheid van de site? Dan hoor ik graag van je. Bel 06 181 505 13 of vul onderstaand contactformulier in. Bij laatstgenoemde probeer ik op werkdagen binnen 24 uur te reageren.