Effectieve tekst & conceptontwikkeling voor online & audiovisuele media

Eindhoven365

Het was een mooi project: tien social media promo’s die elk een aspect van Eindhoven belichten met als doel potentiële expats uit Europa – studenten en professionals – naar Eindhoven te halen. De samenwerking met Blickfänger liep weer op rolletjes. Zij gebruikten de teksten die Oostra voor de voice-over schreef als script voor een bijzonder creatieve, snappy uitwerking in beeld. Elk beeld is raak. Bij opdrachtgever Eindhoven365 gingen ze helemaal mee in ons verhaal en durfden ze gewaagde keuzes te maken. En zo stonden de promo’s klaar om op social media live te gaan en massa’s expats in overvolle vliegtuigen en treinen naar Nederland te halen toen ineens iedereen met een mondkapje ging lopen en het februari 2020 bleek te zijn.

 

Opdrachtgever
Eindhoven365

Bureau/producent
Blickfänger

Bijdrage Tekst van Oostra
Oostra schreef de voice-overteksten en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Engels

Tarkett

Wie bij tapijttegels en vaste vloerbedekking aan vlekkerige matjes en platgetrapte toupetjes denkt moet een keer bij Desso Tarkett of op hun website kijken. Oostra keek zijn ogen uit. Creatief bureau Supersky schoot een bijzonder smaakvolle film voor de nieuwe Serene & Serene Colour lijn van Desso en vroeg Oostra de campagnetekst voor de brochure en de voice-over voor de film te schrijven. Op zich heeft een film als deze nauwelijks toelichting nodig, dus aan Oostra de uitdaging om de rationele en emotionele producteigenschappen uit te lichten zonder er een doorlopend voetbalcommentaar van te maken.

 

Opdrachtgever
Desso/Tarkett

Bureau/producent
Supersky

Bijdrage Tekst van Oostra
Oostra schreef de voice-overtekst.

Taal
Engels

Sweco

SWECO is Europa’s grootste architecten- en ingenieursadviesbureau en zit zodoende bovenop de energietransitie in het algemeen en de onderliggende thema’s in het bijzonder. In regelmatig verschijnende video’s op social media houdt SWECO haar doelgroepen alert op de uitdagingen, maar niet met doemverhalen of door met papieren rietjes en gerecycled regenwater het goede voorbeeld te geven. In plaats daarvan draait SWECO’s boodschap om het gegeven dat nieuwe, betere en slimmere oplossingen met samenwerking en kennisdeling binnen handbereik of al voorhanden zijn.

Oostra mag daar dan de voice-over voor schrijven en meedenken over de visuele invulling. En omdat Oostra stiekem nog wel eens een biefstukje eet, doet ie dan extra hard zijn best (120%!).

 

Opdrachtgever
Sweco Nederland

Bureau/producent
Blickfänger

Bijdrage Tekst van Oostra
Oostra schreef de voice-overteksten en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Nederlands

Blauwe Plaat

Blauweplaat Motoren in Veldhoven restaureert vintage Honda motoren en vraagt Blickfänger een brand movie voor hun website en social kanalen te maken. “De film speelt in de jaren ’60, ’70 en we hebben een oude, doorleefde stem in gedachten,” zeiden ze bij Blickfänger. Oostra vulde de eerste ideeën aan en schreef ze samen met Blickfänger tot Het Verhaal van de voice-over. Een man, dankbaar terugkijkend op zijn Leven Op De Motor en zich verheugend dat iemand anders op dezelfde motor een nieuw leven tegemoet gaat. Ja, pink maar even een traantje weg. Oostra hield het zelf ook niet helemaal droog.

 

 

Opdrachtgever
Blauwe Plaat Motoren

Bureau/producent
Blickfänger

Bijdrage Tekst van Oostra
Oostra schreef de voice-overteksten en dacht mee over de visuele invulling.

Taal
Engels