Kracht en zelfvertrouwen in aansprekende webteksten.

Webteksten van Oostra: zorgvuldig gekozen inhoud, vakkundig verpakt in vloeiende zinnen en verteld op een aansprekende toon.

Aan dat laatste, de toon, besteed ik extra aandacht. Die  moet niet alleen passen bij jou en je bedrijf of website, maar moet ook je lezer aanspreken en vertrouwen geven. Ik zoek bij het schrijven van je teksten daarom altijd naar een randje, een haakje. Een beetje bravoure, zelfspot of humor… Elementen die je lezer laten zien dat je hem of haar niet voor lief neemt. Dat je niet op de automatische piloot je boodschap afratelt, maar meent wat je zegt. Je tekst krijgt zo een eigen gezicht, gaat natuurlijker lopen en straalt kracht en zelfvertrouwen uit.

Ook bij het bepalen van de inhoud en navigatie help ik je waar nodig. Graag zelfs!

“De invalshoek van Peter was vanaf de eerste letter spot-on. Zijn cliché-loze teksten hebben mijn studio karakter gegeven. En hij werkt ook nog eens snel.”

Bert Govers

CASE

Provast.

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg met grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen mij het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de webteksten, ook in het Engels.

Klant: Provast Bureau: George&Harrison

CASE

Provast.

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg van grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen mij het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de webteksten, ook in het Engels.

CASE

Studio bert govers.

Studio bert govers (pas op: nooit met hoofdletters schrijven!) zoekt een frisse toon voor zijn webteksten, passend bij het snelle, oorspronkelijke design van de nieuwe website. Dat betekent vooral: wegblijven bij de platgetrapte clichés waar gelijksoortige sites zich van bedienen. “En als je dan jargon moet gebruiken, maak er dan een grapje van.”

CASE

Blickfänger.

Ik werk al een paar jaar erg prettig samen met de mensen van Blickfänger. Meestal gaat het dan om teksten voor de voice-over onder een van hun films. Nu kloppen ze aan voor de teksten van hun eigen site die ook qua vormgeving volledig op de schop gaat. Ze zoeken een andere toon die dichter bij hun filosofie en cultuur ligt: minder serieus en meer uitgaand van de eigen kracht. Leuker dus.

CASE

Blickfänger.

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg van grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen mij het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de copy, ook in het Engels.

CASE

Onel.

Onel Window Dressing helpt particulieren en bedrijven bij hun keuze, de aanschaf en de installatie van raambekleding. Bij monde van creatief bureau Baldadig vragen ze mij de teksten voor hun nieuwe website te schrijven. ‘Fris, sfeervol en vooral: less is more’ luidde de briefing. Zo hoor ik het graag!

Klant: Onel Bureau: Baldadig

CASE

Onel.

Onel Window Dressing helpt particulieren en bedrijven bij hun keuze, de aanschaf en de installatie van raambekleding. Bij monde van creatief bureau Baldadig vragen ze mij de teksten voor hun nieuwe website te schrijven. ‘Fris, sfeervol en vooral: less is more’ luidde de briefing. Zo hoor ik het graag!

Klant: Onel Bureau: Baldadig