Webteksten & content

Provast

Vastgoedontwikkelaar Provast timmert al jaren voortvarend aan de weg met grootschalige (her)ontwikkeling van vastgoed in Nederland. Designstudio George&Harrison ontwerpt voor Provast een nieuw logo en een nieuwe website. Ze vragen Oostra het lef en zelfvertrouwen waarmee Provast projecten aangaat door te vertalen in de tone-of-voice van de webteksten, ook in het Engels.

 

Opdrachtgever
Provast

Bureau/producent
George & Harrison

Bijdrage Tekst van Oostra
Ontwikkelen en afstemmen tone of voice
Brand copy main page
Headings main page
Redactie projectteksten
Vertalen NL-EN

Taal
Nederlands en Engels

Viamet

“Het moet frisser, beter en vooral korter,” zeiden ze bij Viamet, terwijl ze per email met een diepe zucht een pak conceptteksten op Oostra’s bureau zetten. Nou, daar was Oostra het wel mee eens (maar was daar uiterst diplomatiek in). Na een korte briefing over het product (een full-service platform voor klant- en medewerkeronderzoek en aanverwante diensten) bracht hij het aantal woorden drastisch terug, maakte hij de stijl en toon actiever en urgenter en tilde hij de centrale boodschap van Viamet naar de oppervlakte: dat onderzoek pas zin heeft als je er wat mee doet.

Opdrachtgever
Viamet

Wat deed Oostra?
Afstemmen tone of voice
Herschrijven & redigeren van de bestaande content
Schrijven nieuwe content

Blickfänger

Oostra werkt al een paar jaar prettig samen met de mensen van Blickfänger. Meestal gaat het dan om teksten voor de voice-over onder een van hun films. Nu kloppen ze aan voor de teksten van hun eigen site die ook qua vormgeving volledig op de schop gaat. Ze zoeken een andere toon die dichter bij hun filosofie en cultuur ligt: minder serieus en meer uitgaand van de eigen kracht. Leuker dus.

Opdrachtgever
Blickfänger

Wat deed Oostra?
Ontwikkelen en afstemmen tone of voice
Brand copy main pages
Headings main pages
Vertalen NL-EN